2010. október 29., péntek

Jár a rokka...

"Jár a rokka, pörög a rokka,
aranyzsinór röppen rajta,
prrr..., prrr..."


A fonás új szerelem
, teljesen be vagyok habarodva.... Egészen más, mint bármi, amit eddig csináltam. Persze, a produktum is szép, és -ha anyagilag talán nem is de- megéri annyi órát szöszmötölni. Ám maga a munkafolyamat..., az valami csoda. Komolyan! Ülsz a rokka előtt, szinte ringatózva hajtod a pedált, forog a rokka kereke, surranó hangok nesze vesz körül, és valami kusza szöszhalmazból egyszer csak fonal alakul az ujjaid közt. Csoda, ha mondom...


6 megjegyzés:

  1. Tényleg fantasztikus anyag a gyapjú .Egy adag szőrgombócként csomókra szedheted , aztán megsodrod hajszál vékonyra és nem szakad könnyen .:)
    Nem csodálom , hogy beleszerelmesedtél !:)

    VálaszTörlés
  2. Teljesen egyetértek minden szavaddal!!!!!!!!Tényleg egy csoda! Miért is hagyta magát a nőtársadalom megfosztani ettől????

    VálaszTörlés
  3. De ugye te egy számmal nagyobb rokkán fonsz ;-)

    VálaszTörlés
  4. Ó...évekkel ezelőtt álmom volt, de sehol nem lehetett tanulni, még rokkát sem nagyon lehetett kapni, csak régieket a vaterán....Kapolcson láttam egy asszonyt, aki a standján fonta a fonalat, forgott a rokka...a nyugalom szigete volt az a néhány négyzetméter...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó volt itt nézelődni! Mikor olvastam milyen érzés fonni, eszembe jutott, hogy Mária ábrázolásokon is ott az orsó Mária Kezében. Olvastam, hogy a fonást, a révüléssel, a meditációs állapotba kerüléssel hozzák kapcsolatba.
    Ahogy írsz róla valóban olyan lehet. Előre-hátra hajlongva egyedül.
    Persze hallottam, hogy régen falun társasági esemény volt a téli estéken a fonás.
    Szívesen megpróbálnám ha nem lennétek olyan messze! :)
    Krisi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...